Ordna Bolån signar SBAB

Ordna Bolån signar SBAB

Idag ansluter SBAB till Ordna Bolån, mötesplatsen som förenklar bolåneprocessen för privatpersoner. Ordna Bolån, som ägs av Svensk Fastighetsförmedling, ser samarbetet med SBAB som självklart då banken ofta ligger i framkant, och som ytterligare ett tecken på att marknaden förändras till det bättre. Detta är något konsumenter efterfrågar, var femte svensk tror att bolån är ganska eller mycket krångligt att ta*.

SBAB finns nu på Ordna Bolåns mötesplats där processerna kring bolån i samband med bostadsköpet förenklas. Genom Ordna Bolån får banker tillgång till en ny kategori av kunder som alla har en sak gemensamt, de föredrar en enkel process som ger ett bra bolån som passar deras individuella behov.

”Med SBAB som partner får personerna vi hjälper tillgång till en till fantastisk bra bank. Vi hanterar gärna den första kundkontakten, och genom oss får SBAB kunder som matchar deras erbjudande på ett snabbt och smidigt sätt.”, säger Hemad Razavi, VD på Ordna Bolån.

“Som konsument förväntar vi oss enkla och smidiga processer. När vi vill ha det, vill vi ha snabb tillgång till hjälp, guidning och service. Vi vill ha rätt pris. Dessutom ska tjänsten vara kostnadsfri. Det är Ordna Bolån, när man ska köpa bostad.”, fortsätter Hemad.

Ordna Bolåns tjänst har ett unikt fokus på köpresan och gör valet av bolån smidigare för privatpersoner. På grund av närheten till Svensk Fastighetsförmedlings kommer också alla anslutna banker närmre mäklaraffären där beslut kring bolån ofta tas. I siffror handlar detta om 20% av alla bostadsaffärer i Sverige, varje år, genom Svensk Fastighetsförmedlings 1 200 mäklare.

”Vi skapar en välfungerande länk mellan banker och privatpersoner som båda parter vinner på. Jag är väldigt glad att SBAB ser detta och tidigt vill bli en del av vår mötesplats. Egentligen är detta inte förvånande eftersom de gillar att ligga i framkant. Därför känner jag mig självsäker på att de många positiva dialogerna vi har med andra banker snart kommer leda till att fler ansluter sig till vad vi ser som framtiden för bolån.” säger Hemad Razavi, VD på Ordna Bolån.

Ordna Bolån lanserades i juni 2021 och har hittills hanterat ansökningsvolym på över 3 000 000 000 kronor. Efterfrågan har varit större än förväntad och tillväxttakten var 72% i augusti, 46% i september och väntas vara 150% i oktober.

”Vår ambition är tydlig. Vi ska fortsätta växa och etablera oss som den självklara mötesplatsen för banker och bolånekunder – ett Hemnet för bolån helt enkelt. Det gör vi genom att tongivande banker som SBAB väljer oss, och med vår tekniska kompetens och våra fantastiska rådgivare som grund.”, säger Hemad Razavi, VD på Ordna Bolån.

Fakta om Ordna Bolån:

Ordna Bolån är mötesplatsen för låntagare och långivare. En mötesplats med kundens bästa för ögonen och där banker kommer till låntagaren, inte tvärtom.

Genom att matcha långivarens erbjudanden med låntagarens behov, sållar vi bra från mindre bra. Vill kunden ha hjälp av erfarna rådgivare finns vi minuter bort. Engagerat, lösningsorienterat och med kundens behov i fokus, gör vi jobbet och guidar enkelt och smidigt till en lösning som passar det individuella behovet. Vill kunden ha hjälp att jämföra, tar vi ett steg tillbaka och låter vår tjänst sköta jobbet.

Ordna Bolån är experten som gör det lätt att välja. Vi är en del av Svensk Fastighetsförmedling. För mer information, besök oss på ordnabolan.se

Pressbild:

Klicka här för att ladda ner högupplöst bilder på Hemad Razavi, VD på Ordna Bolån.

Presskontakt:

Henrik Freudenthal, kommunikationschef på Svensk Fastighetsförmedling

*Ordna Bolån har låtit United Minds genomföra en kvantitativ enkätundersökning i Sverige där totalt 1013 respondenter i åldersgruppen 18-80 år ingick. Undersökningen är statistiskt säkerställd och nationella kvoter har använts för att få en korrekt representation av ålder och kön. Datainsamlingen skedde mellan 24 september till 1 oktober 2021 via ett digitalt formulär som distribuerades via webbpaneler. Undersökningen handlade om konsumenteters informationsinhämtning vid köp av större varor/tjänster som har en betydande påverkan på deras privatekonomi och hur de resonerar och agerar kring bolån.